Čím viacej sa zaoberám otázkou víťaza volieb ako aj mediálnymi správami a komentármi
politológov, sociológov, názormi žurnalistov a vôbec ľudí zaoberajúcimi sa touto témou
natíska sa mi subjektívny dojem. Vychádza z môjho hodnotenia osem ročného pôso-
benia vládneho SMERu s jeho rozhodujúcimi, všeobecne známymi konaniami. Tieto sa
snažím rozdeliť na svojprávne, teda na nikým neovplyvnenými a na nadirigované, /slušne
povedané/ sponzormi, reálne chápané, riadiacimi oligarchami. Vzľadom na to,že je to môj
subjektívny názor nebudem ich menovať, ale len použijem pre jeho vytvorenie,a hodiace
sa k téme blogu. Druhým tvorcom môjho dojmu je názor na program strany SMER. Bohužial je
na štvorku. Je v ňom len to čo všeobecne má robiť každá vláda. Cítiť z neho sebavedomie
strany, ktorá nepotrebuje oznámiť verejnosti ako chce splniť uvedené programové úlohy.
Z programu, ktorý predstavili vyplýva, že nepočítajú so žiadnym partnerom.
Z čoho sa dá usúdiť, že počítajú aj naďalej so sponzorovaním oligarchami. Je to krok späť.
Teda v postate sa nebude nič meniť, ak vyhrajú voľby s dostatočným počtom hlasov pre
samostatné vládnutie. V opačnom prípade, čo asi nastane, vyhrajú voľby, ale pre vládnutie
budú potrebovať partnera, ktorého psiou povinnosťou bude Fica ustrážiť. V praxi to znamená,
že bude robiť a nie len proklamovať podstatné zmeny, defacto nápravu chýb.
Od novej vlády, ak to myslí s občanmi naozaj dobre sa očakáva zamerať svoju pozornosť a
prioritu na nasledovné oblasti:
Zdravotníctvo, do ktorého ani netreba nalievať viac financii, ale zbaviť ho jeho škodcov, ktorí
ich požierajú. Zdokonaliť systém poskytovania zdravotnej starostlivosti, hlavne kontroly.
Školstvo, doplniť finančný rozpočet na úroveň vyspelých štátov.Prepracovať školský systém
a využiť skúsenosti z minulosti,bez ohľadu na dobu kedy vznikli.
Súdnictvo: Žiadne navyšovanie financií, skôr znížiť platy sudcov a ušetriť ich na novovytvorené
miesta prísediacich. Pojem nezávislé súdnictvo chápať nie ako nekontrolovateľné. Kontrolovaná
bude spravodlivosť, ktorá nemôže byť vždy absolútne správna, tak ako nemôže byť ani pravda
absolútne správna. Závisí od subjektu, ktorý ju posudzuje. Preto do jej posudzovania musí vstúpiť
štát dosadením svojho dôveryhodného zástupcu. Slovenské súdnictvo to potrebuje ako soľ. Aby
nevyprodukovalo sudcov typu Harabín. Hlavne však z dôvodu nevyriešených a nedoriešených kauz.
Nie je to však žiadna novinka, vo vyspelých právnych štátoch je to bežné nehovoriac o porotách.
Sociálne zabezpečenie: To je oblasť,ktorá bola dlho zaznávaná, ľudia boli utešovaní, tým že naše
celoštátne makroekonomické ukazovatele sú na vysokej úrovni, z čoho ľudia nemali nič. Teda
mikroekonomika bola nepodstatná. V postate si štát „plnil“poslanie voči zahraničiu.
Najviac tým trpeli dôchodcovia, učitelia a všetci ostatní závislí od štátneho rozpočtu.
Stratégia ekonomického rozvoja: Možno som ojedinelý, ale lepší návrh ako sprivatizovanie
strategických podnikov a inštitúcii späť do majetku štátu. nevidím.
Ospravedlňujem sa omylom napísané -privatizácia- samozrejme reprivatizácia- transfér do vlastníctva
štátu.
Posilnenie národného elementu v slovenskom... ...
Ak sa spätne pozrieme na dejiny Slovenských... ...
Prebieha nejaka sutaz, kto napise najhlupejsi... ...
Koalicia SMER-SNS,Je to logicke aj ...
Nesuhlasim so skolstvom. Tam je potrebne... ...
Celá debata | RSS tejto debaty