Je nad slnko jasné v súčasnosti každému človeku, že čerpanie zo štátneho rozpočtu je nastavené tak, aby boli spokojní naši oligarchovia a ich finančné skupiny. Ich metodika je na báze korupcie klientelizmu a krátenia daní. Je to nelegálne, ale hlavne beztrestné, zaodeté pláštikom, demokratických zákonov. To po prvé. Ďalším legálnym avšak trestuhodným spôsobom čerpania, verejnosti známym javom, je rodinkárstvo a politická nominácia zamestnancov štátnej správy. Predimenzovaná štátna administratíva jednotlivých ministerských rezortov s neúmerne vysokými platmi. Počnúc od ministrov cez štátnych tajomníkov cez vedúcich jednotlivých oddelení až po samotných radových zamestnancov je to obrovský žráč štátneho rozpočtu. Do tejto kategórie patria aj poslanci NR SR, ktorí za nedisciplinovanú neúčasť na zasadaní poberajú neadekvátny plat. Nehovoriac o tom, že takýchto podobných zamestnaní majú niektorí aj viac. Ťažko preukazateľné je vlastníctvo majetku s ktorým niektorí štátni zamestnanci podnikajú, čo je protizákonné. Nikto sa hlbšie nezaoberá touto problematikou. Príkladom, že je to pravdivé tvrdenie je nehorázne konanie bývalého predsedu NR SR Pašku. Podobne zákony dovoľujú čerpať prostriedky štátneho rozpočtu aj pre zamestnancov verejnej správy. Oblasť komunálnej politiky je v podstate chaos založený na základe rozdielnych regionálnych ekonomických podmienok. Je možné zaradiť tam rozdielnu nezamestnanosť a z nej vyplývajúcu celkovú životnú úroveň. Napriek tomu sa aj vo verejnej správe dejú čudné veci pri čerpani štátneho rozpočtu. Nediferencovaný prístup riadený korupciou, rodinkárstvom, obdobne ako vo veľkej politike, sa dostávajú do dôležitých funkcii nesofistikovaní jedinci. Tento postup spôsobuje nežiaduci stav v ktorom sú uprednosťovaní tí nesprávni. Nebudem rozoberať detaily,tie sú známe, ale čo s tým ďálej. Kedy si vládnuca strana a jej vedenie, napriek 37% dôverihodnosti uvedomí, že % dokazujúce v ktorejkoľvek oblasti jej úspešnosť, sú vždy len %.
Celá debata | RSS tejto debaty