Založ si blog

Na Slovensku sa začína zvolebnievať

Prechádzal som sa ulicami stredoslovenského mestečka, len tak, s minimálnym záujmom schopingovať. Po príchode na pešiu zónu ma zrazu zastaví mladá pohľadná dievčina s požiadavkou,aby som svojim podpisom vyjadril vôľu podporiť kandidatúru jej priateľa.Nepoznal som ho tak som zdvorilo odmietol.Prešiel som pár krokov a znova požiadavka na podpis, tentoraz osobne od kandidáta. Tomu po krátkom zadaní mojich otázok som podpísal s myšlienkou, budú aj horší.Ešte stále v priestore pešej zóny som absolvoval niekoľko takých istých kontaktov s rôznou úspešnosťou ich požiadaviek. Jedna bola však zaujímavá. Dotýkala sa dcéry jedného môjho dobre známeho priateľa. Po prečítaní mena na kandidátskej listine som odmietol so slovami: Je to môj priateľ a neprajem mu politickú budúcnosť. Ja mám na politiku ako takú nie moc pozitívny názor. Jej reakcia doslovne:“ Ale prečo, je to môj ocko.“ Tak teda dobre a podpísal som. Po týchto stretnutiach ako by ma „ovial“závan demokracie. No netrval dlho. Čo čert nechcel, ale stalo sa. S požiadavkou toho istého charakteru prišiel za mnou môj bývalý neúspešný študent. Neviem aká sila ho donútila prísť za mnou? Nedostatok súdnosti, alebo prejav drzosti? Alebo nad všetko postavená myšlienka slobody nepochopenej demokracie. Vypočul som si naučenú repliku aj tú nedokonale sformovanú. Potom už nasledovala len moja reakcia: „Prepáčte, ale veľmi sa ponáhľam.“                                                                 Po týchto prechádzkových skúsenostiach začali mi hlavou výriť celkom iné dali by sa nazvať kritické myšlienky na vrub našej parlamentnej demokracie. V postate voľby rozdelia populáciu na politikov a na tých ostatných,ktorí ich zvolili a ešte ich aj počúvajú. Je to značne laické vysvetlenie, no o to viac pravdivé. Výnimočnosť politikov je daná v zatriedení v politickej sfére a trvá štyri roky.Výnimočnosť a dôležitosť tých ostatných, voličov trvá po dobu zapísania svojho mena ,adresy a podpisu kandidátskej listiny a doby vypísania a vhodenia volebného lístku do urny.Tento nepomer sa počas celého volebného   obdobia nemení. napriek tomu,že je 4 roky ku 15- tim minútam.              

Keď príde Mečiar

16.08.2019

Mečiar očakáva svoj triunfalny návrat do politiky, čo mu súčasná politická situácia umožňuje. Rozbytá koalícia, nedočkavá v tme tápajuca opozícia sú akoby vývojom predurčené splniť svoju úlohu zmenu politického systému vládnucej oligarchie na polijustanarchiju. Bude to nový zatiaľ málo vídaný systém, hádam v krajinách s totalitným anarchistickým vládnutím [...]

Ficov plán ako prísť znovu k moci

25.01.2019

FIKCIA Bývalý dlhoročný predseda vlády, pochopil,že táto demokratická moc nie je zhodná z jeho predstavou o rídzej sociálnej demokracii. ON sám ako „karierny“ politik má celkom iné predstavy o skutočnej demokracii. V jeho demokracii vystupuje do popredia silná osobnosť, ktorá riadi celú spoločnosť. V histórii ľudstva je takých osobností a nimi vedených [...]

Budúci bankár/NBS/ Kažimír hľadá partnerov na poker?

22.12.2018

Súhlas ambiciózneho ministra Kažamíra ma nemilo prekvapil. Dať licenčný on line hazardu je ako keby poslal závislakov: “ Choďte deti moje a hrajte čo vám sily stačia, peniaze boli budú, ale nikdy nie sú, v lepšom prípade je ich málo. Na tom princípe bude tento zákon fungovať, ak bude nerozhodnými tzv. poslancami odsúhlasený. Za pár miliónov predajú aj vlastnú [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.