…pretože okrem vysokých škôl plní nie len vzdelávaciu, ale aj výchovnú funkciu.To po prvé a po druhé, či chceme, alebo nie, je a vždy bude do určitej miery politickým nástrojom súčasnej vládnej moci, ktorá rozhoduje aj o jeho financovaní. O kvalite a spôsobe realizácie výchovno vzdelávacieho systému som čo to napísal. Určitá názorová nejednotnosť mi vôbec nevadí. Článok bol príliš krátky na to, aby niektoré moje tvrdenia boli dostatočne rozvedené. Nechcel som po mojom dlhšom odmlčaní písania blogov byť až taký výrečný. Ako vidím malo to aj pozitívny zmysel. V prvom článku som sa vôbec nezaoberal vysokým školstvom, to je kapitola sama o sebe dosť zložitá. Problematiku vysokého školstva,kde som určitú dobu pôsobil, vidím cez optiku väčšiny uvážlivej populácie. Prešlo taktiež mnohými zmenami, ktoré po väčšinou neboli šťastné.Vytvorenie univerzít,z pedagogických fakúlt, ktoré vznikli z rýchlo výučných inštitútov, podľa sovietskeho vzoru, bol ukážkový príklad účelového diletantizmu. Taktiež nevidím prínos v premenovaní vysokých technických škôl na technické univerzity. Predsa univerzita je prototyp vysokej školy so zameraním na humanitné odbory a nie technické. Prečo zobrať vysokým technickým školám ich získané dobré meno pod vlastným logom? Vôbec mi ne idú do hlavy umelo vytvárané súkromné, resp. cirkevné školy,ktoré si musia požičiavať pedagógov a hlavne profesorov,aby mohli byť akreditované. V toto prípade to vidím len ako obchod a nie účelovú prípravu odbornej spôsobilosti pre potreby spoločnosti. Alebo úcta k cirkvi,alebo pokračovanie v ideologickom pôsobení na vysokoškolskú mládež? V každom prípade vznikla nová subprofesia lietajúci profesori.Asi som sa moc rozpísal,očakávam reakcie.
Celá debata | RSS tejto debaty