Založ si blog

O výživné pre deti sa musí často krát bojovať

Pred troma rokmi som zastupoval svoju dcéru vo veci neplatenia výživného na dve deti. Neveril som do vtedy,že existujú otcovia,ktorí sa nedokážu po rozvode postarať o svoje deti ani tou minimálnou formou zákonom predpísaného výživného. Považoval som túto záležitosť z právneho hľadiska za ľahkú. Preto, ako aj napriek tomu, že nie som právnik som podal žalobu na svojho bývalého zaťa s tým že budem svoju dcéru na súde zastupovať. Právny poriadok mi to umožňoval. Bol som však prekvapený v mnohých veciach, ako súdni administratívni pracovníci dokážu zamiešať karty v kauzách,ktoré boli jednoznačné. Uvediem aspoň tri po sebe nasledujúce prípady. Prvé rozhodnutie súdu bolo jednoznačne v prospech mojej dcéry.Osobne som si poznačil presné znenie rozsudku. Na moje veľké prekvapenie som poštou prevzal rozsudok opačného znenia, teda že sme kauzu prehrali. Pochopiteľne, že som nabehol na súd za sudcom,ktorý ma odkázal na asistentku, ktorá rozsudok písala a zodpovedala za jeho správnosť. Čo myslíte aká bola jej odozva? Stal sa omyl,vy sa nikdy nepomýlite? Rutinným spôsobom chybu napravila a bez ospravedlnenia mi rozsudok podala. Myslel som si.že je všetko v poriadku, ale nie. Zať sa odvolal na krajský súd a celá peripétia sa konala od začiatku. Kópiu odvolania ktorú som dostal do rúk bola plná chýb.Krajský súd vrátil celú kauzu zpäť na okresný súd na nové prešetrenie a vynesenie nového rozsudku. Po vykonaní prešetrenia súd vyniesol rozsudok v znení ktorého zamenila znova tá istá asistentka osoby.Moja dcéra v ňom bola manželkou môjho bývalého zaťa a nie žalobkyňou. Tou bola jeho súčasná manželka. Keď som prečítal rozsudok bolo mi dosť divne, nevedel som či sa mám smiať, alebo nadávať.Vybral som si to druhé a odklusal na okresný súd patrične naladený. Išiel som za sudcom,s otázkou ako mohol takú hlúposť podpísať. Ak sa chcem sťažovať na formálne chyby v rozsudku mám si napísať žiadosť a odovzdať predsedkyni súdu. To ma už napálilo.Na šťastie išla po chodbe zodpovedná asistentka,tak som jej to ukázal.Bez jediného slova ma zavolala k počítaču, otvorila stránku so slovami diktujte ako to má byť. Rozsudok mal isť na krajský súd bola by to pekná hamba.       Krajský súd rozhodol nakoniec v náš prospech.Tretia geniálna vec stále tej istej pracovníčky bola,keď neposlala žalovanému kópiu rozhodnutia krajského súdu.Tým celá záležitosť neskončila, ale to napíšem v druhom blogu.

 

Keď príde Mečiar

16.08.2019

Mečiar očakáva svoj triunfalny návrat do politiky, čo mu súčasná politická situácia umožňuje. Rozbytá koalícia, nedočkavá v tme tápajuca opozícia sú akoby vývojom predurčené splniť svoju úlohu zmenu politického systému vládnucej oligarchie na polijustanarchiju. Bude to nový zatiaľ málo vídaný systém, hádam v krajinách s totalitným anarchistickým vládnutím [...]

Ficov plán ako prísť znovu k moci

25.01.2019

FIKCIA Bývalý dlhoročný predseda vlády, pochopil,že táto demokratická moc nie je zhodná z jeho predstavou o rídzej sociálnej demokracii. ON sám ako „karierny“ politik má celkom iné predstavy o skutočnej demokracii. V jeho demokracii vystupuje do popredia silná osobnosť, ktorá riadi celú spoločnosť. V histórii ľudstva je takých osobností a nimi vedených [...]

Budúci bankár/NBS/ Kažimír hľadá partnerov na poker?

22.12.2018

Súhlas ambiciózneho ministra Kažamíra ma nemilo prekvapil. Dať licenčný on line hazardu je ako keby poslal závislakov: “ Choďte deti moje a hrajte čo vám sily stačia, peniaze boli budú, ale nikdy nie sú, v lepšom prípade je ich málo. Na tom princípe bude tento zákon fungovať, ak bude nerozhodnými tzv. poslancami odsúhlasený. Za pár miliónov predajú aj vlastnú [...]

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.