Už viac než dvadsať rokov majú dve, vekove odlišné sociálne skupiny, mládež a dôchodcovia spoločného menovateľa, minimálny záujem politických garnitúr o ich úroveň
Školská mládež pre politikov nemôže byť zaujímavá už z jediného dôvodu,i keď z absolútne povrchného,že pre spoločnosť je neproduktívna, práve naopak zaťažuje štátny rozpočet.
J,A. Komenský propagoval vo svojom diele múdru myšlienku : „Škola hrou“ Nemyslel tým však odkaz pre generácie školských zodpovedných pracovníkov „zahrávať“ sa so školstvom.
Reči o mládeži ako budúcnosti našej spoločnosti sú zahrabané navonok „banálnymi“ problémami v porovnaní s tým, čo by mali priniesť pri skutočne múdrej investícii.
Vláda chce 3,6 % mi zabezpečiť vzdelanie mládeže a vedecký výskum, to je aj pre „banánové“ republiky málo. K tomu nie je čo dodať,/okrem Mikloša a Jurzycu/
Platy a vôbec celkové materiálne, morálne a spoločenské postavenie učiteľov dehonestujú profesiu pedagóga.
K tej druhej sociálnej skupine, teda dôchodcov, len toľko. Ak naša spoločnosť by mala vidieť budúcnosť v mládeži na dobrej vedomostnej úrovni, tak by nemala zabudnúť na históriu, ktorú tvorili ľudia,súčasní a budúci dôchodcovia.
Hanebne nízke dôchodky prevažnej väčšiny dôchodcov predstavujú „schopnosť“ ponovem brových vlád , ako aj súčasnej, obzvlášť „vydarenej“. Tiež už nič neprodukujú. Čo bolo to bolo, teraz sú už len dôchodcovia.
Možno, že sa zídu,keď mladí učitelia odídu zo školstva.
všetkým sa vyrovnávame západu, ...
Celá debata | RSS tejto debaty