VIEME, že sú to legislatíva, exekutíva a súdna moc. NEVIEME, však prečo nefungujú tak ako by fungovať mali. Sú predmetom kritiky, tak médií ako aj samotnej verejnosti. Kto dokáže vysvetliť túto nedostatočnú nefunkčnosť vo všetkých troch zložkách moci, bez toho, aby použil repliku : Odstraňujeme nedostatky prechádzajúcej vlády, to po prvé. Po druhé “ názorová rozdielnosť vo vnútri jednotlivých zložiek , ako aj v ich vzájomnom prepojení je známkou novej demokratickej kultúry. Tieto slová ak by boli tými slovami, ktoré by vyjadrovali skutočnú realitu v ktorej sa nachádza štátna moc, by boli veľmi múdre. Napriek tomu, že ich nepovažujem,už keď nie za múdre, tak ani za dostatočné na splnenie svojho účelu. Že prečo? Tak potom postupne po zložkách. LEGISLATÍVNU moc reprezentuje chaotický parlament, riadený voľnomyšlienkárskym predsedom, ktorý sa stavia do pozície liberála, bojujúceho s predsudkami predchádzajúcej parlamentnej demokracie. Zatiaľ neschválili žiadny zákon,ktorý by posunul náš rozvíjajúci sa proces demokracie a s ňou spojenú kvalitu života občanov. V hlavách našich poslancov,bez ohľadu na stranícku príslušnosť kolujú myšlienky vlastnej sebarealizácie s výnimkou dodržania direktív lídrov strany. No povedzte,majú mať ešte čas na návrhy rozumných všeobecne účelných zákonov?Predložil aspoň jeden poslanec návrh zákona, ktorý by uzákonil neplatenie, alebo vyhýbanie sa platenia daní ako trestný čin? Možno v hlave áno, no verbálne nie! Dá sa to pochopiť,veď takmer každého poslanca rodinní príslušníci podnikajú. Veď čo by to bol za otca, matku,brata ,sestru,ktorý nedoprajú svojej rodine, čo ak… EXEKUTÍVNU moc predstavuje vláda jej rezorty ktoré tiež nemožno hodnotiť ako vonkoncom ako bezchybnú. Najväčšiu kritiku si zaslúži ministerstvo financií,ktoré bezohľadne na báze racionálneho šetrenia a svojou reštriktívnou politikou priamo znižuje kvalitu života väčšiny občanov. Nevyužíva možnosť podania návrhu zákona umožňujúce zdanenie vysokých bankových ziskov. V podstate banky sú vlastne podniky, ktoré obchodujú z financiami ako s tovarom. Ministerstvo spravodlivosti sa potáca medzi politikárčením a nezávislosťou. Kto z koho. Ministerstvo dopravy viac sľubuje ako splní a je zaťažené politickým revanšom predchádzajúcej vlády. Tým je jeho agenda pre občanov nejasná a možno aj nesplniteľná. Otrasnými krokmi v neprospech verejnosti sa na prvú priečku dostalo ministerstvo zdravotníctva svojou nekoncep- čnosťou a ľahostajnosťou voči ľuďom,ale aj lekárom a zdravotným sestrám. Hovoriť o znižovaní ceny liekov pri ich reálne vyššej, je viac než nehorázne.Rezort sociálnych veci a rodiny pod vedením ministra Mihála sa sotva, za daných jeho neustále sa meniacich názoroch, zlepší. Tieto dva ministerstvá sú závislé od MF.Ostatné ministerstva MK ,MŽP, MV ak nebudú rozšafné vo svojich rozpočtoch nemali by ohrozovať funkčnosť exekutívy. SÚDNA MOC je hlavným kameňom úrazu slovenskej demokracie. Okresné súdy, krajské, ako aj najvyšší súd a ústavný súd, disponujú niektorými osobnosťami,ktoré robia zlé meno celej justície. Verejnosť čaká na vylepšenie možnosti vymožiteľnosti práva. Na záver: Vzájomná spolupráca medzi týmito troma piliermi demokracie je skutočne zlá.
Celá debata | RSS tejto debaty