Učitelia si nezaslúžia aby o ich práci a existencii rozhodovali eticky nezrelí,odborne nekompetentní jedinci sediaci vo vláde a v parlamente. Programové vyhlásenie vlády je toho dokumentom. Je neuveriteľné, že po dôkladnej analýze školskej sústa- vy vyprodukovala vláda návrh akejsi pseudo reformy z minimalizovanými prvkami. Čo si od nej môže vláda sľubovať keď jej materiálne zabezpečenie je dobré len na utlmenie „učiteľských vášní“. Teraz je už úplne zrejmé, že pri jej vypracovaní rozho-dujúcu úlohu zohrala filozofia finančnej priority pred kvalitou úrovne školstva. Od financii sa odvýjali všetky ostatné prvky. Ak si vláda takto predstavuje prioritu rezor- tu, ktorý má v budúcnosti byť producentom rozumovo vyspelej generácie, tak je na zlej ceste. Viac než 25 ročné zaostávanie dostalo školstvo do veľmi nedôstojného postavenia v rámci Európy a nehovoriac sveta. Zdá sa že, vláda si neuvedomuje zá-važnosť reálnej situácie, keď koná systémom: „prikrývaj sa perinou na akú máš.“To je to čo si my už nemôžeme dovoliť. Nemôžeme voliť taktiku pomalého postupného vylepšovania toho, čo už je dávno a značne pokazené. Všetko však za predpokladu, že chceme ešte patriť medzi vyspelejšie krajiny.