Ako zachrániť chobotnicu

20. januára 2016, alogx, Nezaradené

„Čo to robíte, keď si neviete poradiť s obyčajnými zdravotnými sestrami a ešte aj s učiteľmi?“To by mohli byť slová na adresu vlády a poslancov od „riaditeľa“jednej z chobotníc, bývalého predsedu parlamentu pána Pašku. „Ja som obetoval aj svoje politické postavenie, aby som dostal zdravotníctvo do tohoto stavu v akom je a nezaháľal som ani v oblasti školstva, keď bolo treba. Je pred voľbami a zdravotné sestry ako aj učitelia to využívajú, keď žiadajú zvýšenie platov, vôbec to nie je dôležité od kedy tie ich požiadavky boli kladené. Treba urýchlene konať, lebo budú padať hlavy   a to bude tiež jedno či pred, alebo po voľbách. Mnohé veci vyjdu najavo a ja ich už nebudem môcť zakamuflovať.To čo navrhnem bude možno chiméra, ale na Slovensku to môže prejsť. V Ústave SR sme mali zakotvený zákon o povinnosti pracovať a už ho nemáme, bol zrušený a nahradený zákonom o práve na prácu. Prečo by nemohol byť zrušený zákon o povinnej školskej dochádzke a nahradený zákonom o práve na vzdelanie. A tým by klesol počet žiakov a dôsledku toho aj učiteľov, ktorým by sa mohli zvýšiť platy. Čo sa týka zdravotných sestier a ich zvýšených platov tiež nie je problém. Zprivatizovať zdravotníctvo a sestry by mali dve možnosti. Dohodnúť sa s majiteľom súkromného zdravotného zariadenia o výške platu, alebo mladým sestrám ísť pracovať do zahraničia.V prípade realizácie vyššie uvedených projektov sa slovenská chobotnica zachráni, ale Slováci osprostejú.