Dokázali by sme žiť bez parlamentu?

13. júna 2013, alogx, Nezaradené

Táto otázka je častým predmetom bežných rozhovorov medzi obyčajnými ľuďmi. Bol som účastníkom takejto debaty.Zdala sa mi trochu povrchná. Hlavne preto,lebo debatujúci mnoho krát miešali parlamentnú politiku s regionálnou. To by mi snáď ani tak nevadilo,nie všetci sú rovnako znalí rozdielnosti medzi náplňou regionálnej a parlamentnej politiky.Jednotnosť som postrehol v pejoratívnom názore na parlament ako „suterén“ slovenskej politiky. Preto aj moja otázka v   nadpise.Pokúšal som sa nad tým výrazom zamýšľať a postavil som si otázku. Nemáme na Slovensku,konkrétne v SAV dostatok skúsených,   zrelých a nezávislých politológov, z ktorých by sa zostavila pracovná skupina,ktorá by dokázala nás zbaviť tohto politického suterénu. V mene vox populi vox Deí,/hlas ľudu hlas Boží/.Samozrejme mám na mysli priamu demokraciu,ktorú svojho času nevylučoval ani premier Fico.Teraz má na to optimálne podmienky/83 hlasov v parlamente/