Všetko sa dá naučiť, ale riadiť školstvo a pritom šetriť sa nedá

22. mája 2013, alogx, Nezaradené

Návrhy ministra školstva v správe o stave slovenského školstva dokazujú jeho neschopnosť. Chodí sa učiť do Fínska, teda do krajiny,ktorá v minulosti prevzala náš školský systém a len ho prispôsobila súčasným podmienkam. Ten minister má viesť náš rezort a pokračovať v jeho dehonestovaní predchádzajúcimi vládnymi garnitú- rami?  Vrátiť sa k bezplatnému systému materských škôl je tak starý ako on sám. Objavil Ameriku? Zvýšenie platov učiteľom do roku 2020   je výsmech. Nič konkrétneho do konca volebného obdobia nesľúbil a   ani za rok svojho pôsobenia neurobil.Plošné zvyšovanie platov učiteľov základých ,stredných škôl a vysokých škôl je ďalší nezmysel. Vysokoškolskí učitelia len vzdelávajú, nevychovávajú a to je rozdiel predovšetkým v kvantite práce. Nehovoriac o psychickom zaťažení pri výchovnom procese súčasnej najmladšej generácie. Asistent si odprednáša,ak je tým poverený, alebo vedie so študentmi seminár a po jednej, alebo dvoch hodinách odíde.Žiadna výchovná činnosť. Pri získavaní vyššej kvalifikácie je mu znížený pracovný úväzok, ktorý činí /cca 12 hodín týždenne/ ešte na nižší. Profesori a docenti len predná- šajú a v súčasnej dobe lietajú medzi vysokými školami a sú nápo- mocní pri ich akreditácii. Na vedeckú prácu im neostáva čas a to tiež nie je dôvod na zvýšenie, ich už aj tak dosť vysokých platov.                   Ministerstvo chce zrušiť vedecko pedagogické tituly doc a prof.nevidím v tom riešenie. Prečo by nemohli byť tieto tituly súčasne funkciami s     konkrétnou náplňou vedeckej práce. Myslite, pán minister!