Exekúcia na úrovni úžery?

24. apríla 2013, alogx, Nezaradené

V rádiu na stanici Slovensko som si vypočul moderovanú reláciu. Aktérmi boli,štátna tajomníčka ministerstva spravodlivosti a prezident exekútorskej komory. Bol som nesmierne prekvapený na akom nedokonalom zákonnom princípe pracujú exekučné úrady.To,že v súčasnosti je v exekučnom konaní 30 tisíc dôchodcov,ma zaráža. Zvlášť preto,že na Slovensku je každý piaty človek na úrovni chudoby. Signalizuje to možnosť neustáleho zvyšovania počtu exekvovaných. Neveríl som vlastným ušiam,keď som počul,že nebankovky majú svojich exekútorov z vlastných radov.Kto zastaví túto legalizovanú úžeru? Počul som aj to,že do konca roka má byť novelizovaný zákon o exekúcií,dúfam,že spravodlivosť bude ťahať za dlhší koniec.Verím.že paragrafové znenie zákona bude jednoznačné v prospech chudobných občanov, napriek názorom skorumpovaných jednotlivcov z legislatívneho prostredia.Že sa nebudú stávať časté prípady,kedy pre niekoľko stoviek prídu dlžníci o strechu nad hlavou.Že, zákon zamedzí úžernícke poplatky, ktoré neustálym navyšovaním dosiahnu neúmerné sumy.Že,exekučné súdy budú pod kontrolou nezávislej rady zostavenej zo sudcov, advokátov,prokurátorov a exekútorov.