Lesk a bieda nášho školstva

5. septembra 2011, alogx, Nezaradené

Začnem s leskom toho je menej. Možno len z môjho pohľadu, pretože mám kladný vzťah k lesku ako ku fenoménu krásy. Na druhej strane som aj pragmatik a hľadám v kráse aj účelnosť.               Preto,je potrebné zaradiť do tejto kategórie lesku:

1 Žiaci a študenti základných a stredných škôl budú navštevovať školu 187 dní,čo predstavuje polovicu kalendárneho roka –                                                                                                                   2 Študenti bilingvalnych gymnázií budú pracovať bez učebníc použitím  notbookov

3 Páni riaditelia škôl budú môcť určiť začiatok vyučovania v rozpätí od 7.00 -9,00                             4 Učitelia si stanovia vlastný systém zaradenia učiva, ktorý nemusí byť zhodný s inými školami       5 Využitie internetu,podľa finančných možností školy a dotácii MŠ                                                     6 Kariérny postup učiteľov podľa  získaných kreditov.                                                                         7 Klasifikácia predmetu telesná výchova

Budem pokračovať tou druhou kategóriou,ktorú nikto nemá rád, napriek tomu ju treba spomenúť: 1 Existuje množstvo škôl,v ktorých sa nebude, alebo sa už nedá realizovať vyučovací proces v požadovanom rozsahu, pre narušenie budov školy ,telocviční ,striech, zatečených stien a iných pre chod školy rozhodujúcich podmienok.                                                                                              2 Nedostatok učebníc, ktoré sú nenahraditeľné vypracovanými textami učiteľov                              3 Spoločenské a finančné ohodnotenie učiteľov je na úrovni dehonestácie tejto profesie                4  Mylné chápanie verejnosti, že učitelia majú toľko voľna ako žiaci prázdnin-len 5-6 týždňov.          5  Mizivá a mnohých prípadoch záporná spolupráca rodičov so školou.                                            6  Nepriaznivý vplyv mnohých rodičov na svoje deti.                                                                            7  Nevhodný príklad niektorých rodičov pre svoje deti/alkoholizmus používanie drog/                      8  Nesprávny názor,že škola musí zastúpiť aj rodiča.                                                                            9  Ministerstvo školstva nesmie zatvárať oči nad realitou v súčasnom školstve a nahrádzať    nedostatky potemkinovskými ukážkami použitia modernej techniky vo vytipovaných školách.          Posúďte,či lesk a bieda sa v niektorých prípadoch nestotožňujú a som si vedomý,že som v oboch kategóriach celkom určite nevymenoval ešte ďalšie, dôležité.