Založ si blog

Môj malý sused chce byť politikom

Má síce iba 7 rokov, ale predstavy má veľké. Prvé čo ma napadlo, potom čo mi to povedal, som sa ho opýtal prečo sa chce stať politikom. Bez zamyslenia mi jednoznačne povedal : “ Pekne sa   obliekajú, majú veľké, drahé a rýchle autá. Nemusia dodržiavať dopravné predpisy aj tak ich nepokutujú. Neviem však čo politici robia.“ Pri otázke čo politici robia som sa pozastavil, ako mu to vysvetliť, keď aj mne to v niektorých prípadoch nie je celkom jasné. Začal som tým,že niektorí politici majú nie len jedno zamestnanie, ale aj dva, alebo dokonca aj tri. To bolo už nad jeho chápanie, pretože sme sa stále nedostali čo vlastne robia. Do toho vstúpil aj on: „Predsa sa obliekajú, vozia sa na autách, vystupujú v televízii, to je tiež robota. Ja sa napríklad nerád obliekam, ale na autách by som sa vozil rád, s tou televíziou by som si možno aj zvykol. Teraz     som bol asi v koncoch s mojim poučovaním. Použil som zbraň osobnú : “ Tvoj otec sa tiež dobre oblieka a chodí na aute do práce, kde pracuje ako inžinier- konštruktér a nie je politik, taký môžeš byť aj ty.“ Rozmýšľal, „ale to by som musel aj robiť. Oni sú všetci konštruktéri. ? My také auto nemáme.“ Znovu sme boli pri otázke čo vlastne robia. „Nie sú konštruktéri, ale politicky       pracujú a bol som znovu na začiatku.“ Susedko sa však nevzdal: „Všetci sú takí múdri ako         ocino? Chytám sa hodenej slamky: Nie všetci, niektorí viac, iní menej, tých je ale zase viac.“       „Tak pre čo sú všetci bohatší ako my?Chytil sa susedko. Moja odpoveď: „no preto lebo sú           politici.“ Z ťažkého dialógu ma vykúpil okoloidúci sused, ktorý asi časť nášho rozhovoru počul,     slovami : „Lebo sociálne myslia a národne cítia, to je ich práca.            

Keď príde Mečiar

16.08.2019

Mečiar očakáva svoj triunfalny návrat do politiky, čo mu súčasná politická situácia umožňuje. Rozbytá koalícia, nedočkavá v tme tápajuca opozícia sú akoby vývojom predurčené splniť svoju úlohu zmenu politického systému vládnucej oligarchie na polijustanarchiju. Bude to nový zatiaľ málo vídaný systém, hádam v krajinách s totalitným anarchistickým vládnutím [...]

Ficov plán ako prísť znovu k moci

25.01.2019

FIKCIA Bývalý dlhoročný predseda vlády, pochopil,že táto demokratická moc nie je zhodná z jeho predstavou o rídzej sociálnej demokracii. ON sám ako „karierny“ politik má celkom iné predstavy o skutočnej demokracii. V jeho demokracii vystupuje do popredia silná osobnosť, ktorá riadi celú spoločnosť. V histórii ľudstva je takých osobností a nimi vedených [...]

Budúci bankár/NBS/ Kažimír hľadá partnerov na poker?

22.12.2018

Súhlas ambiciózneho ministra Kažamíra ma nemilo prekvapil. Dať licenčný on line hazardu je ako keby poslal závislakov: “ Choďte deti moje a hrajte čo vám sily stačia, peniaze boli budú, ale nikdy nie sú, v lepšom prípade je ich málo. Na tom princípe bude tento zákon fungovať, ak bude nerozhodnými tzv. poslancami odsúhlasený. Za pár miliónov predajú aj vlastnú [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.